Deficyt na rynku przewoźników nieubłaganie się powiększa. W takiej sytuacji nawiązanie współpracy jest trudniejsze, a przewoźnik może przebierać w dostępnych dla niego ofertach. Dlatego podejmując decyzję o wyborze firmy spedycyjnej, szuka takiej, która najlepiej odpowiada jego oczekiwaniom. Poniżej odpowiemy, jakich korzyści powinien szukać przewoźnik we współpracy ze spedytorem.
Jasne zasady współpracy
Początkowe ustalenie klarownych zasad współpracy jest bardzo ważne dla przewoźnika – oferta jest zdecydowanie pewniejsza, kiedy wszystko jest w niej doprecyzowane. Co więcej, przewoźnik będzie bardziej skory skorzystać z naszej oferty, kiedy będzie miał pewność, że otrzyma kolejne zlecenia. Dlatego perspektywa współpracy długoterminowej jest korzystniejsza zarówno dla spedytora, jak i przewoźnika.
Nieustające wsparcie
Transport zarówno krajowy, jak i międzynarodowy generuje wiele nieprzewidywalnych sytuacji. Kierowcy, chcąc uniknąć pozostania samym sobie w takich momentach, chętniej zdecydują się na współpracę z firmą oferującą całodobowy kontakt z koordynatorem przewozu. Kierowca będzie czuł się pewniej, kiedy będzie wiedział, że w razie nieprzewidywalnej sytuacji zawsze ma możliwość kontaktu z przydzielonym mu opiekunem, który udzieli koniecznego wsparcia.
Rzetelna komunikacja
Komunikacja z kierowcą w czasie transportu towarów jest wręcz niezbędna do w pełni udanej współpracy. Kierowca musi wiedzieć, że może liczyć na wsparcie firmy spedytorskiej w każdej sytuacji. Z tego powodu warto postawić na jasną komunikację, która umożliwia skoordynowany proces transportu. Im mniej niedomówień i wątpliwości, zarówno ze strony kierowcy, jak i spedytora, tym lepiej.
Elastyczne rozliczenia
Dla kierowców bardzo istotne są elastyczne rozliczenia dopasowane indywidualnie do przewoźnika. W obecnej sytuacji, gdy kierowca może przebierać wśród ofert, często wybierze tę, która jest najbardziej opłacalna lub atrakcyjna finansowo. Dlatego możliwość ustalenia terminów płatności w zależności od potrzeb, która stanowi znaczne udogodnienie, może mieć wpływ na ostateczną decyzję przewoźnika.
Empatyczne podejście
W KAES Logistics bardzo mocno postawiliśmy na opiekę i wsparcie kierowcy w trakcie całego procesu transportowego. Mamy już duże doświadczenie i wiemy, że zarówno podczas transportu międzynarodowego, jak i krajowego może wydarzyć się wiele nieprzewidzianych sytuacji, dlatego w naszej komunikacji z kierowcą stawiamy na empatię. Jednak współpraca na linii spedytor-kierowca to obopólne obowiązki, dlatego empatyczne podejście każdej ze stron jest równie istotne. Tak jak przewoźnik ma prawo wymagać dobrych warunków współpracy, tak i spedytorzy oczekują terminowości, dobrej komunikacji i staranności.