Współpraca na linii spedytor-przewoźnik jest niemal nierozerwalna. Obaj grają do tej samej bramki: przewoźnik poszukuje zlecenia transportu, zaś spedytor – wykonawcy tego zlecenia. Od pierwszego zależy, czy usługa przewozu zostanie zrealizowana na czas, drugi ma za zadanie skojarzyć klienta i przewoźnika. O relacje biznesowe z kierowcami trzeba dbać i najlepiej robić to… uczciwe, korzystne i przejrzyste warunki współpracy.
Stawki w spedycji
Dane z rynku są nieubłagane: rośnie deficyt na rynku przewoźników. Są coraz coraz trudniej dostępni. Stale brakuje też kierowców, a liczba wakatów ma w ciągu najbliższych lat regularnie wzrastać. Wobec takiej sytuacji nawiązanie współpracy jest trudniejsze – popyt na kierowców jest bardzo duży, ale podaż… już niekoniecznie. Gdy kierowca może przebierać wśród ofert, często może wybrać tę, która jest najbardziej opłacalna lub atrakcyjna finansowo.
Terminowość
Czasem jeszcze ważniejsza niż wysokość stawek jest jednak po prostu… terminowość. Na giełdach transportowych funkcjonują nawet specjalne rankingi, które wyróżniają najbardziej solidne pod tym względem firmy spedycyjne. Bardzo ważna jest też możliwość elastycznych rozliczeń, dopasowanych do potrzeb partnera. Gdy firma spedycyjna jest terminowa i nie zalega z płatnościami, jawi się jako rzetelna, godna zaufania i zyskuje tym samym dużą przewagę konkurencyjną oraz buduje mocną pozycję w sektorze TSL.
Stabilność zleceń
Przewoźnik o wiele chętniej zdecyduje się na naszą ofertę, kiedy zapewnimy go, że wrócimy z kolejnymi zleceniami. Perspektywa długofalowej współpracy jest korzystna zarówno dla spedytora, jak i dla przewoźnika. Rozwijanie sieci kontaktów i poszukiwanie stałych partnerów biznesowych w branży TSL jest niesłychanie istotne dla umacniania swojej pozycji w biznesie.
Wsparcie spedytora
W KAES Logistics bardzo mocno postawiliśmy na opiekę i wsparcie kierowcy w trakcie całego procesu transportowego. Wiele już widzieliśmy i wiemy, że po drodze może wydarzyć się wiele nieprzewidzianych wypadków, w których kierowcy bywają zdani tylko dla siebie. Opiekun przewozu to osoba, której głównym zadaniem jest kontakt z kierowców i reagowanie w przypadku ewentualnych problemów. Jeśli kierowca wie, że może na nas liczyć, służymy mu pomocą i wsparciem, doceni to i chętniej nam zaufa.
Wysoki standard
Współpraca na linii spedytor-kierowca to jednak obopólne obowiązki. Przewoźnik ma prawo oczekiwać uczciwych i przejrzystych warunków współpracy, a spedytor – rzetelnego, starannego i terminowego wykonania usługi. Po obu stronach ogromne znaczenie również mają umiejętność sprawnej komunikacji i wysoka kultura osobista!